Äventyrsövernattningpåettungefärcirka

Nu ska det berättas! [Långt]

Vi kom till Evelina när klockan var runt halv sju. När Alex också anlänt så tog vi vårat pick & pack och drog oss upp mot deras sommarstuga & båten. Sen plumsade vi i vattnet och simmade och hade kul innan vi bestämde oss för att fixa i ordning vår sovplats - en roddbåt, och ro lite i sjön. Vi rodde, pratade och hade så där allmänt kul i några timmar tills vi märkte att det började bli mörkt så då började vi ro tillbaka för att hitta grundet där vi skulle släppa ner ankaret å förbereda oss för natten. Men problemet var bara att det blev allt mörkare och vi kunde inte hitta grundet. Så vi rodde nog runt i minst två timmar och när vi väl hittade det så låg det på fel sida av sjön och vi vet fortfarande inte riktigt hur det gick till. Så vi skulle ro till ett annat grund och det tog ett tag innan vi hittade det också och när vi gjorde det så låg det också helt fel. Men vi slog oss ner där i alla fall och pratade och så tills solen började gå upp igen.
När vi vaknade på morgonen åt vi frukost innan vi rodde in mot land och hämtade flytvästar, paddlar och kanoten vi skulle ha. Vi skulle paddla i en annan sjö mot en badplats, men innan det så visade Eve oss en skithäftig kanal. Asså det var så grymt jävla häftigt. Kändes inte som vi var i Sverige längre. Det var berg på sidorna, vattnet var lite orangeaktigt (var det ifs i hela sjön, but still), det fanns massa växtlighet, trädrötter hängde ner i vattnet, näckrosor, insekter och allstå det är jättesvårt att beskriva. Nästa gång tar jag bilder!
Efter det åkte vi mot badstranden och badade ett tag innan vi började dra oss hemåt. Men på vägen tillbaka hade det börjat blåsa så det blev en massa vågor (till Emmys ogillande) och hade det inte varit för att vi hade haft en massa med oss i kanoten så hade jag nog skrattat mer, hahah.
Sen blev det tyvärr att åka hem.

Hade en jävligt bra övernattning med er tjejer och det gör jag förbaskat gärna om!
Det sjuka just nu är bara att det gått flera timmar sen vi var ute på sjön, men det känns fortfarande som allt gungar för mig.